Els alumnes de primer mostren el poble a la seua tutora

Han fet de guies turístics explicant: l’Ajuntament, Les Sitges, Vicent Andrés Estellés, els equips de futbol i els carrers comercials.

La professora de Valencià ens ha posat un nou repte i era mostrar diferents parts del poble i coses que considerem importants. Ens hem dividit les classes per grups de treball i hem buscat informació sobre: l’Ajuntament, Les Sitges, els carrers coIMG_20160212_110817917mercials, els carresr peatonals, els nostres equips de futbol i l’autor més important que ha donat el nostre poble; Vicent Andrés Estellés.

En una primera incursió pel poble ens hem desplaçat a la plaça de l’Ajuntament i hem aprofitat per explicar dades sobre l’edifici i quines coses podem trobar i fer dins, els alumnes hem destacat que allí és on ens poden atendre sobre les qüestions que tenen a veure en el poble. Després hem xarrat sobre Les Sitges, la seua història des de quaIMG_20160211_104850316n servien com magatzem de gra fins hui dia que poden ser visitades per dins. Per últim aprofitant que estàvem a la plaça hem parlat de Vicent Andrés EIMG_20160212_105149737 (1)stellés, gran poeta i periodista, del nostre poble. Ens hem desplaçat vora la seua estàtua i els seus versos i allí hem explica un poc de la seua trajectoria.

Després altres grups han parlat dels equips de futbol: Les Sitges i el Burjassot. Un company de Les Sitges ens ha mostrat un trofeu en el que quedava constància de que havien guanyat la Lliga Aleví i a la mateixa vegada havien entrat en el Llibre dels Récors perquè havien guanyat tots els partits. El mostrava molt orgullós, encara que ens ha explicat que aquest aIMG_20160211_105124845ny no van tan bé, ja que han passat a una categoria superior. Molts alumnes del col·legi entrenen i juguen en els nostres equips i estan prou satisfets. Els dos equips tenen una llarga trajectòria i una gran tradició.

Per últim, hem parlat dels comerços del nostre poble, alguns molt antics i altres nous. Els carrers comercials del nostre poble cada vegada tenen més importància podem des d’anar a dinar qualsevol coseta fins comprar tot el que vulguem. El comerç de barri, hem destacat, que és molt important pels pobles ja que creen llocs de treball i ens donen bon servici.

Hem passat uns matins prou agradables passejant amb els companys i hem aprés diferents coses del nostre poble que no coneixíem.

Classe de 1r d’ESO.