Per què la majoria dels cirurgians operen amb música.

1421854735_001687_1421939774_noticia_normal

Brahms, Mozart, Coldplay o The Beatles sonen avui, en aquest mateix moment, en gran part dels quiròfans de tot el món. Però això no és una cosa nova. A principis del segle passat, gràcies als fonògrafs, ja s’escoltava música en alguna que altra sala d’operacions. I hi havia qui defensaven el seu ús: » Per a calmar i distraure el pacient de l’horror de la seva situació».

Aproximadament tres quartes parts de les cirurgies es fan amb música, un fet que beneficia els pacients. Un estudi indica que una música relaxant (amb un ritme semblant al del batec del cor) abans de la cirurgia pot ser més eficaç com ansiolític que el Midazolam, un del tranquil·lizants més empleats.

Marc Guitiérrez, cirurgià plàstic a l’Hosipital Universitari d’Oviedo, afirma: » En els anys que porte operant, cap pacient ha demanat que llevàrem la música. Més aviat tot el contrari, ja que si parlen d’ella és per a dir que els agrada o que els ajuda.»

El cirurgià Gutiérrez, com el 80% de les persones enquestades per la Universitat d’Atenes, considera que la música ajuda en el curs de la cirurgia: » Perquè endolceix el moment i disminueix la possible tensió que es pugui generar.» , apunta.

Altres raons de l’estudi? » Pel simple plaer que afeigx quan la cirurgia va bé.»

D’altra banda, segons el Departament de Cirurgia de l’Hospital de Triemli (Zúrich), considera que la música por perjudicar la comunicació o fer més difícil l’escolta de les possibles alarmes.

Finalment, estan els tipus de música escoltats. La que més sona és la clàssica, però no en exclusiva. També sonen ritmes de jazz, pop, country i, sí, també rock and roll.

Daria Karygina.