L’espantosa forma de triar al representant d’Eurovisió d’enguany

El passat 11 de Febrer es va celebrar la gala en què s’elegia el representant d’enguany en Eurovisió i va ser un espectacle bascós.
La 1 portava anunciant un mes abans de la seua estrena el que faria per a triar el seu representant en Eurovisió enguany, tot estava programat a emetre’s el Dissabte 11 de Febrer la gala en directe.eurovisio1_3eee741586
Tot comença a les 22:05 i el primer a actuar és Manel Navarro, amb una posada en escena el més senzilla possible. Despres és el torn de LeKlein, l’única que porta uns efectes molt ben fets. És el torn de Paula Rojo amb una posada en escena semblant a la primera actuació, però amb diferències. Li seguix Mario Jefferson, l’única actuació que va tindre la major part d’elements destacables, portava ball i mentres presentaven la coreografia, els ballarins del xic portaven unes espases làsers amb les quals feien figures si miraves l’actuació des de dalt. Després arriba Maika l’única cançó rockera que guanyà molt en directe encara que la posada en escena va ser molt simple. I per a finalitzar, Mirela en la que el públic va donar tot de si amb ella. Després arriben les votacions en què el jurat compost per Xavi Martinez li dóna la majoria de punts a Manel Navarro, Javier Cardenas a Mirela i Virginia Diaz a Manel Navarro. A continuació arriba el «televoto», on el públic d’Espanya pot votar per SMS, en el qual deixa a Mirela i a Manel empatats amb 58 punts els dos. En este cas el jurat havia de desempatar i triar el guanyador i com estava clar, no canviarien el vot que ja havien donat abans. Mentres que el jurat donava els seus últims punts des de les grades s’escoltaven veus recolzant a Mirela i escridassant  Manel, unes veus que no deixaven parlar a ningú, les quals van haver de demanar silenci els altres 4 candidats al públic, perquè no callaven i finalment guanyà ell, entre insults i males formes, a els qual el xic reaccionà amb un tall de mànegues dissimulat.

Al finalitzar la gala, el guanyador va tornar a cantar la seu cançó i mentres que el feia, el públic va anar abandonant la sala i deixant-li només i així acabà la retransmissió per la tele.
El que passà després, que no es va veure és que van a anar a pegar a Xavi Martinez uns fans de Mirela per l’elecció que havia fet.

I ací les proves per les quals se suposa que el programa estava arreglat: 1- Ha circulat per internet una imatge en la que apareix que mitja hora abans de que s’emetera la gala, en la pàgina web dels “40 Principales” ja havia sigut publicat el guanyador .  2- És l’únic artista dels seus 6 contrincants que ha sonat en la ràdio dies abans de l’emissió del programa i justament en la ràdio en la mateixa ràdio d’abans. 3- La filla de Toñi Prieto, directora de La 1 està en la mateixa discogràfica que el cantant i poden estar aliats. 4-Dóna la casualitat que anys anteriors a este en cas d’empat, desempatava el públic i per una estranya raó que desconeixem no s’ha complit així enguany, al paréixer és més important l’opinió de 3 persones que la del públic d’ Espanya. 5-Fins un dia abans de la gala no es va saber qui seria el jurat i una vegada sabut van començar els rumors que Xavi Martinez estava relacionat amb Manel Navarro, per distintes publicacions en les xarxes socials enllacant al xic. 6- A l’hora de votar des de casa va haver-hi alguns errors per a votar a la cantant «LeKlein».eurovisio2imagen-sin-titulo

Tal ha sigut el resó que s’ha fet que aquesta notícia que ha arribat fins al PSOE, que comanda a La 1 una sèrie de preguntes registrades en el Congrés dels Diputats, que aclarisca la polèmica sorgida durant el programa. També han demanat l’acomiadament dels responsables del programa i el representant de Mirela no descarta emprendre accions legals sobre el programa.

Alberto Sanchís 3ºESO